måndag 7 december 2009

Jul i vårt hus


Mitt julfönster i sovrummet.

Prinsessans nya lapptäcke från Gripsholm.

Sovrummet går i rött,blått och vitt.
Min stora prins har gjort egna juldekorationer.

Fårskinnet värmer i soffan.

Dörren till sovrummet pryds av hjärtan och en ängel.
Lillajulgranen står klädd på vinden efter många om och men. Först skulle vi få ärva en plastjulgran, men den hade blivit förstörd. Sen for J och köpte en ny på fredagen före lillajul. Pojkarna visste inte hur de skulle orka vänta till 1:a advent, då vi skulle klä granen. Då vi äntligen kom till söndagmorgon stod J och prinsarna redo att ta sig an granen. Men den saknade toppen, så det vara bara att packa ner den tillbaka. Vilken besvikelse IGEN...
Så följande vecka blev det plastgran från prisma.
Terassen dekoreras med utebelysning.


Prinsessans nalle passar bra på min röd- och vitrutiga stol.



Nu har den vita julen infunnit sig i vårt kök. Enkla vita gardiner, vita pappstjärnor, vita julstjärnor, vita kuddar i min vitmålade soffa. Kökslampan fick också en ny dekor; vita hemgjorda "manschetter" och vita ljus. Jag pyntade också adventsljusstaken, men den fick gå i blåa nyanser.

2 kommentarer:

  1. Mysiga bilder på ert mysiga hem!=)
    Hälsar MariaN

    SvaraRadera
  2. Så julfint och mysigt! :)

    SvaraRadera